La gala de lliurament dels Premis Margarida Borràs 2024 tindrà lloc aquest dijous, 19 de desembre, a l’Auditori Joan Plaça del Jardí Botànic de la Universitat de València a les 19 hores. Serà presentada per Avelino Piedad Mr. Avelain que mantindrà el to divertit i reivindicatiu propi del moviment activista LGTBI+, i comptarà amb actuacions musicals. L’entrada serà oberta fins a completar l’aforament.
En 2024 reconeguem amb els Premis Margarida Borràs la trajectòria pública de les següents persones i entitats pel seu compromís amb la defensa de la diversitat sexual, de gènere i familiar durant aquest any a:
- Rosa Mª Gilabert, per ser una dona pionera que va crear al cor de Russafa un dels primers locals d’oci per a dones LTB, el Planet Valencia, que es va convertir en un punt de trobada on les dones del col·lectiu podien gaudir d’un espai segur i obert a la diversitat.
- Carla Alba Represa, dona trans, lesbiana i major que destaca pel seu activisme en una època molt difícil, on alçar la veu per a reclamar drets per al col·lectiu LGTBI+ podia portar-la a la presó. Hui en dia continua el seu compromís i és un exemple de valentia per a les noves generacions.
- Chrysallis, Associació de famílies d’Infància i Joventut Trans, per la seua lluita incansable en defensa dels drets de les persones que encara no poden fer-ho pel seu compte. En l’àmbit estatal, la seua lluita va ser fonamental per a aconseguir l’aprovació de la llei en 2023, i en l’àmbit regional, treballen dia a dia perquè menors trans tinguen un espai segur on poder ser.
Premis anteriors
En els últims anys han rebut el Premi Margarida Borràs, que està prop a complir 30 edicions, múltiples persones que treballen pel reconeixement dels drets LGTBI+ com Carla Antonelli, José Luis Rodríguez Zapatero, i en un àmbit més local Patricia Campos Doménech, l’activista Luis Noguerol i les docents Rosa Sanchis i Charo Altable; i entitats que han donat suport a les persones del col·lectiu com el programa Diversitat sexual de Plena inclusió, la FELGTBI+, Club Esportiu LGTBI+ Dracs, Cesida, Casa Caridad o À Punt, entre altres. Pots consultar edicions anteriors, en l’apartat d’esdeveniments dels premis al web.