- L’escena és una denúncia cap a aquelles lleis que impedeixen donar sang a les persones homosexuals per considerar-les un grup de risc
[VALÈNCIA, 16 DE MARÇ DE 2016] Lambda-Col·lectiu de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals ha anunciat esta vesprada el nom de la falla guanyadora del seu premi Arc Iris, un guardó que l’associació lliura des de fa 14 anys a aquells monuments que, dins de l’enginy i la crítica, millor reflectisquen la diversitat sexual, de gènere i familiar. El jurat de Lambda reconeix que la decisió ha sigut complicada per la gran quantitat de monuments que participaven enguany en el concurs i la qualitat de les escenes, però finalment el guardó ha recaigut en la falla Pere Cabanes-Joan XXIII, de la Secció Setena A.

Una novetat que des de Lambda han volgut anunciar és que a partir de l’edició de l’any que ve, en la qual se celebraran els 15 anys de vida del premi, els monuments infantils també podran participar en el concurs. “Tots els anys hi ha falles infantils que incorporen missatges per la igualtat i el respecte cap a lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals i que desitgen participar del premi Arc Iris, així que conscients de la importància d’educar en valors des de la infància, hem cregut necessari crear un segon premi per als monuments infantils”, explica Boronat. Enguany l’associació ha decidit fer lliurament d’una menció especial al monument infantil de la Plaça del Negret, que va realitzar la seua falla amb la idea de participar del premi Arc Iris sense conèixer que només els monuments grans podien sumar-se al concurs. Així, Lambda ha volgut valorar que la falla Plaça del Negret creara el monument “pensant en l’educació en la tolerància des de la més tendra infància, ja que és a través dels nostres xiquets i xiquetes que aconseguirem un nou món”, tal com van destacar des de la pròpia comissió fallera.
Lambda ha volgut aprofitar el lliurament del premi Arc Iris per a agrair al món faller i a totes les entitats que s’han implicat enguany per a eradicar de la festa de les Falles actes d’homofòbia com el càntic