Després de la dimissió de Maria Jarga com a coordinadora general, i d’altres persones de l’òrgan de gestió de l’entitat, en l’assemblea general ordinària celebrada el 17 d’octubre, aquest matí s’ha celebrat una segona assemblea general ordinària per a elegir el relleu en la direcció de l’associació.
A causa de les mesures sanitàries obligatòries, l’assistència presencial ha estat restringida a 50 persones inscrites prèviament i la resta de les persones sòcies han hagut de connectar-se a través de videoconferència, i votar a través d’un formulari per a assegurar la validesa de les votacions i el vot secret.
S’ha agraït a l’executiva anterior el seu treball i s’ha aprovat l’única candidatura presentada. A partir d’ara, Fran Fernández assumeix la coordinació general de Lambda amb la proposta de recuperar el voluntariat i l’acció política de l’associació.
Nou equipo de treball
Fran Fernández, amb una història de 18 anys en Lambda, va agrair la confiança que anteriors executives han tingut en la seua labor “tractant amb persones” i va explicar que Lambda li va salvar la vida: “una persona voluntària que em va obrir la porta i es va seure a escoltar-me, i de la qual no sé ni el seu nom”.
Fernández va declarar que el seu projecte es centrarà en “recuperar el Lambda que a mi em va canviar la vida per a poder continuar canviant la vida de molta gent que vindrà darrere”. Per a això, s’ha envoltat d’un equip que ha repetit en diferents ocasions durant la seua presentació les paraules il·lusió, transparència i compromís.
El major repte que assumeix Lambda en aquesta nova etapa és la crisi de voluntariat que arrossega en els últims anys i a la qual la situació de distància social a què obliga la pandèmia “ha acabat de posar el remat”. Es dóna la contradicció que “vivim l’època més econòmicament sanejada de la nostra història i amb la més baixa participació”, ha afegit.
Per a fer-li front a la falta de voluntariat, es recuperarà la figura de la comissió permanent (composta per representants dels diferents grups que formen part de l’entitat) com a “cor de Lambda” i es reforçarà la comunicació amb les persones sòcies.
Donada la situació d’odi creixent en la societat, és necessari recuperar “un motor polític que comunique de portes a fora i clavar mos” amb la intenció de tornar a motivar les persones LGTB+ “amb la certesa que tenim la raó”.
Composició del nou òrgan de gestió de Lambda
- Coordinació general – Fran Fernández
- Secretaria d’organització – Natalia M. Albero
- Secretaria – Guada Saez
- Tresoreria – Menchu Ramírez
- Vocalia de voluntariat – Alberto Cañizares
- Vocalies Lambda – Marina Valiente Fernández, Julia Talavera, Agustina Piedrabuena, David Vidal i Álvaro Escudero