Secció Oficial: llargmetratges documentals

Call me Marianna (Mów mi Marianna). Karolina Bielawska (Polònia, 2015, 75’)

Marianna és una dona de 40 anys que ha de demandar als seus pares per a aconseguir una operació de reassignació de sexe. La seua mare continua dient-li ‘fill’; la seua exdona no vol veure-la i els seus fills la repudien. Davant d’aquest situació, es refugia a un grup de teatre on aconsegueix trobar-li sentit a la seua situació, representant una obra basada en la seua vida.

Més informació.

Chavela. Catherine Gund, Daresha Kyi (EUA, Mèxic, Espanya, 2017, 93’)

Travessant un submón de drogues intravenoses i pràctiques sexuals d’un cap de setmana de duració, coneixem la història de diferents homes que lluiten per la salut de la comunitat sexual londinenca.

Més informació.

Femme Brutal. Liesa Kovacs, Nick Prokesch (Àustria, 2015, 70’)

Mostrar un cos femení nu, que camina per l’escenari amb confiança i autonomia, segueix sent un acte polític molt radical per a les set artistes del Club Burlesque Brutal. A través de les seues converses i actuacions queer-feministes, les seues intèrprets refiexionen sobre la identitat, el cos, la sexualitat i la mirada.

Més informació.

Les vies de Thérèse. Sébastien Lifshitz (França, 2016, 55’)

Des del dret a l’abortament fins a la igualtat sexual o els drets de la comunitat homosexual, la militant feminista Thérèse Clerc va estar present a totes les lluites, i dedicà la seua vida a la seua passió per la política i els drets de la dona. Amb la certesa que no li queda molt de temps, com a conseqüència d’una malatia incurable, decideix realitzar un tendre i lúcid repàs, juntament amb els seus quatre fills, pel que va ser la seua vida.

Més informació.

Small Talk (Ri Chang Dui Hua). Hui-Chen Huang (Taiwan, 2016, 88’)

La cineasta Hui-chen Huang s’embarca en un projecte documental com a forma d’enfrontar-se a converses pendents i doloroses amb la seua mare, una dona lesbiana. Qüestionar l’amor d’una mare es considerat tabú a la cultura taiwanesa, i aquest és, precisament, el tema d’aquest retrat íntim.

Més informació.

Strike a Pose. Ester Gould, Reijer Zwaan (Països Baixos, Bèlgica, 2016, 83’)

El 1990, set joves ballarins s’uneixen a la polèmica gira mundial ‘Blond Ambition’ de Madonna, què inspirà a persones de tot el món a atrevir-se a ser i mostrar-se com realment eren. Vint-i-cinc anys més tard, els que feren ballar a mig planeta amb el seu ‘vogue’ ens sorprenen amb tot allò que no arribàrem a veure d’aquella gira.

Més informació.

Share This