Palmarés

  • Premi al Millor Llargmetratge Documental per a Call me Marianna
  • Premi al Millor Curtmetratge Documental a Bayard & Me.
  • Premi al Millor Curtmetratge de Ficció a Transition. 
  • Premi al Curtmetratge amb Millor Perspectiva Educativa atorgat en col·laboració amb Culturama a Mother Knows Best.

A més, A Gis en la secció curtmetratge documental i Small Talk en la secció de llargmetratge documental s’han alçat amb dues mencions especials.

I el 11 de juny a les 19:00hr als Aragó Cinema (Avinguda del Port, 1) es farà la projecció de les pel·lícules premiades en les tres seccions a concurs: llargmetratge documental, curtmetratge documental i curtmetratge de ficció.

Jurat de la secció oficial de curtmetratges de ficció i de la secció oficial de curtmetratges documentals

Deborah Michelettti és graduada a Londres en Drets Humans, amb especialització en Drets de les Dones, ha treballat en diverses ONGs en Campanyes amb Públic Objectiu (End Violence Against Women i Womankind Worldwide). En 2009 es muda a Espanya i comença a ocupar-se professionalment de la promoció, difusió i àrea de festivals de diferents productores, com Los Sueños de la Hormiga Roja i Taranná Films. És directora executiva del festival Dona i Cinema organitzat per DONESenART i coordinadora de producció del Festival Internacional de Cinema i Drets Humans de València – HUMANS FEST. Activista feminista en els col·lectius Transtorna i Assemblea Oberta de Dones de València.

Josep Arbiol és mestre d’educació primària, gestor cultural i productor audiovisual independent. President de l’associació cultural Jordi El Mussol, és des dels seus inicis el director de MICE · Mostra Internacional de Cinema Educatiu. De la seua llarga carrera en els mitjans audiovisuals educomunicatius, cal destacar la direcció del curtmetratge ‘Vent de Garbí. Love is Love’, sobre l’adopció en parelles lgtbi, que va ser seleccionat en quasi 100 festivals de tot el món i va obtenir cinc premis internacionals. Exerceix com a assessor extern en festivals de cinema per a infància joventut a Màlaga, Tainan o Busan, i ha participat com a jurat en mostres com Olympia Film Festival, DINFAC, FIC-Cat, Cinemasports, Kids for Kids o Festival de Cinema d’Alacant.

Carlos Garsán és periodista cultural. Després d’obtenir el grau en Periodisme per la Universitat de València, ha treballat com a redactor en el diari Les Províncies, en el departament de comunicació de l’agència Contexto així com en el gabinet de premsa de la Cinémathèque Royale de Bruxelles. Actualment exerceix com a redactor en Cultur Plaza, la secció cultural del diari València Plaza.

Jurat de la secció oficial de llargmetratges documentals

Isadora Guardia és guionista i realitzadora de cinema documental d’un marcat caràcter social i polític. Doctora en Comunicació Audiovisual per la Universitat de València, ha desenvolupat al seu torn una destacada labor com a docent en aquesta universitat, així com l’Escola Universitària ERAM-UdG i a través de diversos cursos i tallers d’escriptura i realització. La seua dilatada trajectòria investigadora es distingeix per combinar pràctica i teoria i per centrar-se en l’estudi de nous llenguatges en el terreny del documental militant. En l’actualitat es troba elaborant un projecte de recerca sobre la producció documental, les tècniques etnogràfiques i la gentrificació. Com a directora, és membre del col·lectiu de cinema militant Fora de Camp, i en aquests moments prepara per a Buenpaso Films un llargmetratge documental sobre la vida de la cupletista María Conesa.

Nuria Castellote és tècnica de programació de la Filmoteca de València des de 2006 i professora de cursos monogràfics sobre història del cinema en la Universitat Politècnica de València des de 2013. Llicenciada en Comunicació Audiovisual per la Universitat de València en 2001, realitza part dels seus estudis en la Universitat Paris VIII-Sorbonne Nouvelle de París i un Màster en Subtitulació i Doblatge en la Universitat de Sevilla (2003-2004). Ha sigut membre de l’equip tècnic del seminari  El cine europeo del siglo XXI, organitzat en el marc del Festival de Cinema Europeu de Sevilla en 2004, i de les I Jornades Internacionals sobre l’Audiovisual Contemporani, organitzades per l’IVAC en 2007. És co-autora del Diccionario del Cine Iberoamericano (España, Portugal y América) i de l’article “Desenmascarar la mirada; algunos apuntes sobre cuestiones de género en la película Amelia Lopes O’Neil”, arreplegat en la publicació col·lectiva Mujeres, culturas y literaturas (Caracas: Escultura, 2001). Va formar part del jurat de la secció oficial del Festival Internacional de Mediometratges de València La Cabina en 2016 i del certamen Curtmetratges per la Igualtat en 2014 i 2015.

Ricard Huerta és investigador i professor titular d’educació artística en la Universitat de València. Doctor en Belles arts, actualment codirigeix, al costat de Román de la Calle, el Diploma de Postgrau Educació Artística i Gestió de Museus, i exerceix com a docent en el Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal de la Facultat de Magisteri. Director de Museari. A més de dirigir la revista acadèmica EARI, coordinar el grup CREARI de Recerca en Pedagogies Culturals i publicar nombrosos articles en revistes especialitzades, ha escrit, entre uns altres, els llibres  Funció Plàstica de les Lletres, Art i Educació, Maestros y museos: educar desde la invisibilidad, Ciudadana letra, Mujeres maestras, Identidades docentes en Iberoamérica, Román de la Calle: l’impuls estètic en art i educació, Paternidades creativas, La ciudad y sus docentes: Miradas desde el arte y la educación i Transeducar.

Uneix-te al nostre butlletí